Afsluiting Korea. Jeju-do en geweldigheid - Reisverslag uit Jeju, Zuid-Korea van Guido Haas - WaarBenJij.nu Afsluiting Korea. Jeju-do en geweldigheid - Reisverslag uit Jeju, Zuid-Korea van Guido Haas - WaarBenJij.nu

Afsluiting Korea. Jeju-do en geweldigheid

Door: yours truly.

Blijf op de hoogte en volg Guido

26 September 2013 | Zuid-Korea, Jeju

Yessur, hier zit ik, espresso in aanslag, op me laatste avond in Jeju.

De koreanen maken je graag wijs dat Jeju hun versie van Hawaii is, dat het de plek is om je huwelijksvakantie te vieren, en dat het een geweldig eiland is. En ze hebben gelijk.

Luister, ik ben hier niet met me nieuwe vrouw ofzo, maar het klopt! De locals zijn ontzettend vriendelijk (vriendelijker dan wat ik me kan herrinneren dan Seoul) helpen je ontzettend graag. Terwijl ik dit schrijf heb ik al 2 keer een lift gekregen, gratis heerlijke hamburgers gegeten, en ontzettend veel contacten gemaakt (we gaan niet meer zo ver om ze vrienden te noemen, want wie kan binnen 2 maanden zoveel vrienden maken?)
Ergens hebben ze dan ook weer ongelijk toch, Hawaii ziet er veel strakker uit (wat foto's me vertellen) en dat hun hier een straat vol met palmbomen planten, maakt het nog niet echt Hawaii, maar luister dit is op bepaalde plaatsen. Berg Halla (Hallasan in koreaans) is een genot om na te kijken, de stranden hier zijn erg prachtig (de surfer in me begint ongeduldig te worden) en alle plaatstelijke toeristentrekkers zijn ook erg voor zichzelf sprekend.

Maar er is nog steeds 1 ding wat ik mezelf erg kwalijk neem van mijn verblijf hier in Korea, en dit kan sommige van jullie schokken dus. Be warned.
Ik heb nog steeds geen hond gegeten.
Luister, als je van vlees houdt, tot hoever ga je dan? oke kannibalisme gaat dus echt niet, maar als je dat nou wegschrapt? En! Als je land eerst bekend stond voor de heerlijke hondgerechten, dan ben je toch niet goed bij je verstand als je het niet 1 keer probeert.

Dus bij deze: Ja ik ga insecten eten in Indonesie, en nog vreemdere dingen als ze op me pad komen (dont worry, no blood though).

Morgen vertrek ik uit Jeju, en dan ben ik bijna bij het eindbesluit van deze geweldige onderneming. Ik kan me nog erg goed herinneren dat ik dacht dat een maand in Korea lang was, maar dit valt flink tegen. Heb nog steeds niet de DMZ bezocht, of het mooie paleis in Seoul.

Al met al: Korea is de moeite waard als je met een openheid er na toe gaat, dat je niet alles gaat vergelijken, en bovenal, een heerlijk staaltje bbq vlees wilt eten. De broederschap hier omhelst je met open armen, ook al is het voor 1 week. En dit brengt me tot het volgende en afsluitende:
Het maakt niet uit waar je bent, of wie je bent: er zijn altijd mensen die binnen je straatje vallen, zelfs binnen de relevante kleine broederschap die we hier hebben.

  • 26 September 2013 - 13:44

    Hannie:

    Hallo Guido,

    nou je bent wel ervaringen rijker zeg.
    Veel plezier en een leuke tijd in Indonesie met je familie.
    Enne.......je blijft wel weg bij mijn 50 kg. hond.......voor het geval je je niet kan beheersen.
    Groetjes Hannie

  • 27 September 2013 - 08:22

    Lindsay:

    Guido, je laat me glimlachen op de vroege morgen :)
    het is weer een mooi verhaal! enjoy x

  • 30 September 2013 - 21:44

    Diana Pinas:

    wat mooi allemaal en ik Diana vind het veel van japan weghebben hoop straks meer fotos te zien van Korea lijkt me fantatisch vooral die plek waar je honymoon kan doorbrengen geniet maar fijn en heeel veel plezier in indonesie met je famli en smakelijk eten wat de insceten betreft dan .
    dag lieverd de leidenaren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guido

Aardige kerel, nieuwsgierig naar veel.

Actief sinds 28 Juli 2013
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 17282

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2013 - 31 Oktober 2013

Japan-Zuid-Korea-Indonesie

Landen bezocht: